Nov 30, 2008

Jom Gerak!

Orang kata "Hendak seribu daya..Tak hendak seribu dalih"..Peribahasa tu molek sangatlah dengan keadaan saya sekarang ni..ahaks! Semangat ingin tahu saya ni memang sentiasa membara..tapi semangat ingin mencuba tu saja yang kadang-kadang ada..kadang-kadang hilang entah kemana..Bila datang tu sekelip mata saja oven saya berasap..Tapi bila mata saya yg jadi ala ala kelabu asap haaa tu pandai-pandai laa agak ye..lambat lagi laa saya nak eksperimen apa yang patut..hihi..

Sesuai dengan peribahasa atas tu..ini laa jadinya kalau puan intan "back on track"..kunun-kunun laa ye..bagi laa saya peluang perasan sat..hihi..Pepagi hari saya dah menguli roti..dah lama tak menguli terasa juga otot2 bangkit dari tidur..sambil menguli dok doa dalam hati moga-moga naik elok laa roti..sebab dah lama tak buat kan..takut roti pun merajuk dengan saya..tapi alhamdulillah..naik elok macam biasa..resepi siapa? hooo macam tak biasa pulak..saya ni cukup setia dengan Chef Alex Goh..ni pun gara-gara terkena tempias MamaFami laa siapa lagi kan..ahaks!!

So ini la hasilnya..percaya atau tidak..sekali satu loyang nih dibakar..sekelip mata je abih semua..favourite inti..gula+mentega..

Ini pula keratan rentasnya..hihi biasa laa saya cukup suka mendera orang..tapi lebih hebat drpd adalah seseorang itu...lagi kuat mendera dari saya okeh!ampunnnnnnnn!!


So..selamat mencuba ya!

No comments: